RC-България  
15 декември 2017, 11:23:58 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Новини: Добре дошли в RC-България -Форумът на активно действащите авиомоделисти !
 
   Заглавна Страница   Помощ Вход Регистрирай  
Страници: [1]
  Изпечатай  
Автор Тема: Практически въпрос  (Прочетена 6490 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
сargo
Моделар

Публикации: 39



« -: 23 декември 2006, 11:34:26 »

Имам въпрос по електрониката на големите модели от 2 метра и повече разпереност-какви серви се ползват,как се окабелява ,как се осъществява и разделя захранването и т.н. ?,Какви машинки и какви усилия са необходими и защо се захранват разделно от приемника? Дали е достатъчно сервите да са свързани електрически или трябва и електронно и как ? Някакви готови схеми има ли? 

 

Активен

Даниел Георгиев
-----------------------------------------------
Акълът в главата идва бавно и болезнено. Много е вероятно въобще да не се появи. Тогава ти остава само болката....
HELI
Moderator
Моделар
*****
Публикации: 18



« Отговор #1 -: 02 януари 2007, 03:36:27 »

  Какви рулеви машини или сервомотори ще се използуват за различните управляеми плоскости зависи от аеродинамичното усилие,упражнявано от обтичащият поток върху тях.По тази причина моделните рулеви машинки,окомплектоващи серийните апаратури  са със маломощни двигатели,респективно малки собствени тегла.Определящ е момента и той основно влияе и върху капацитета на бордните акумулатори-големи повърхности или повече приводи,респективно  акумулатори с по-голям капацитет.
  Относно  окабеляването и захранването-повечето производители прилагат ел.монтажни схеми към апаратурите,но по принцип повечето схемни решения използуват общо захранване,подавано към приемника и разпределяно чрез сервоусилвателите към рулевите машинки.При по-старите модели апаратури  се използуваше допълнителен трети проводник,свързан в междинна точка между елементите,подаващ половината на захранващото напрежение.В новите модели апаратури  това е изпълнено или чрез регулируем интегрален регулатор на напрежение или се изработва като стойност от буфера на контролера/при  някои схемни решения само/.
   Желателно е всички връзки ,между приемника със декодера и сервоусилвателите и рулевите машинки,да са екранирани , и всички екранирани повърхности да са свързани в една обща точка,максимално близка и добре свързана,със минусовият полюс на акумулатора.
Активен

Веселин Шишков
сargo
Моделар

Публикации: 39



« Отговор #2 -: 02 януари 2007, 09:38:47 »

Мерси.Идеята за разделно захранване като това на схемата долу ми беше въпроса.Конкретно защо и дали не е излишно усложняване ?


* 50c_20l_195.jpg (749.5 KB, 2000x2000 - видяно 526 пъти.)
Активен

Даниел Георгиев
-----------------------------------------------
Акълът в главата идва бавно и болезнено. Много е вероятно въобще да не се появи. Тогава ти остава само болката....
HELI
Moderator
Моделар
*****
Публикации: 18



« Отговор #3 -: 04 януари 2007, 08:01:11 »

   Посочената схема е блокова -може да бъде в помощ но само толкова.Необходимостта от средна точка е обвързана със механизма на пропорционалното управление-изпълнителният механизъм  на борда на модела /рулевата машинка/,следи положението на управляващият джойстик на кодера в предавателя.Промяната на посоката на движение на управляваните повърхности  се получава при промяна на поляритета на електродвигателя на рулевата машинка,а той независимо от скромните си размери все пак е постояннотокова колекторна машина .
Активен

Веселин Шишков
Страници: [1]
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!