RC-България  
16 септември 2019, 07:01:39 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Новини: Добре дошли в RC-България -Форумът на активно действащите авиомоделисти !
 
   Заглавна Страница   Помощ Вход Регистрирай  
Страници: [1]
  Изпечатай  
Автор Тема: Май не останаха кордоваци,а?  (Прочетена 3950 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
сargo
Моделар

Публикации: 39



« -: 21 април 2007, 08:39:27 »

На изчезване ли сме или ни има ?


* BLOBimage2.jpg (16.17 KB, 300x225 - видяно 526 пъти.)
Активен

Даниел Георгиев
-----------------------------------------------
Акълът в главата идва бавно и болезнено. Много е вероятно въобще да не се появи. Тогава ти остава само болката....
Sotir
Моделар

Публикации: 41


« Отговор #1 -: 24 април 2007, 05:12:01 »

Пилетата ще се преброят в Ловеч, а петлите на Приморско.
Активен

Сотир Лазарков
zlatnia
Моделар

Публикации: 37



« Отговор #2 -: 24 април 2007, 05:22:12 »

Добре казано Ухилен Що за кордов турнир е този в Бургас в събота? Там какви пернати ще се преброяват ?
Активен

Златомир Петров
rozen
Моделар

Публикации: 215



« Отговор #3 -: 25 април 2007, 10:25:26 »

 

     Мероприятието , което ще се проведе на 28 април т.г. в гр.Бургас е по повод годишнина от смъртта на нашия колега ГЕОРГИ МАРИНОВ-дългогодишен  национален състезател на кордови акробатични авиомодели.Стремежа на организаторите от местния авиомоделен клуб е да съберат всички " кордоваци" и не само тях,а и всички които познавахме " ГЕЦАТА" ,имат желание и възможност да дойдат .
    Няма официален състезателен характер.
  Зная , че ще присъстват колеги от Варна,Пловдив,Сливен,Казанлък,Нова Загора,Добрич,Шумен и други градове.
   Там очаквам да се срещна и с колегите от Кърджали и Троян......
 А на 29 април възнамеряваме да проведем тренировъчни стартове на полигона ,където ще проведем и първото състезание в България на кордови модели - като КРЪГ ОТ СВЕТОВНАТА КУПА.
  За повече информация относно тази СВЕТОВНА КУПА може да намерите на    www.f2abcd.hit.bg       
Активен

Розен Тодоров
apolo13
Моделар

Публикации: 3


« Отговор #4 -: 26 април 2007, 01:33:27 »

Има ни тук и там още мърдаме.Малко да си опресним инфото :

F2 - Кордовые модели


Кордовыми, называются модели, летающие по кругу и управляемые пилотом, находящимся в центре этого круга. Пилот управляет моделью с помощью двух тонких стальных тросов прикрепленных к рукоятке управления, находящейся в руке. Другой конец тросов закрепляется в модели, и специальным механизмом преобразует перемещения руки в движения руля высоты, позволяя маневрировать моделью. Пилот должен поворачиваться вслед за моделью и контролировать ее положение в воздухе. Комбинация длинны корда и скорости модели позволяют настроить модель для выполнения тех или иных маневров. При выполнении акробатических упражнений модель может находиться в любой точке границы верхней полусферы определяемой длинной корда.

F2A - Скоростные модели

 Модели для полета на высоких скоростях. Объем двигателя ограничен 2.5 см^3 (куб.см.). Полет происходит по кругу фиксированного радиуса - 17.69 метра, требуется пролететь с максимальной скоростью 9 (девять) кругов, что равно расстоянию в 1 километр. По предыдущим правилам нужно было пролететь 10 кругов радиусом 15.92 метров, но в целях повышения безопасности полетов, правила были изменены для увеличения времени пролета одного круга. Скорости показываемые на соревнованиях превышают 300 км. в час.
Дизайн моделей крайне экзотический, у большинства моделей только одно крыло и однолопастной винт. Вес примерно 500 гр. Полеты выполняются на стандартном топливе (80% метанол, 20% касторовое масло), обороты двигателей достигают 36000 об/м.
 
F2B - Пилотажные (акробатические) модели
 
Большие и красивые модели выполняющие комплекс акробатических упражнений. Пилотом выполняется определенная программа упражнений(комплекс) и выставляются баллы (от 0 до 10 с шагом 0.5 ) за точность исполнения маневра. Комплекс определенный FAI состоит их 16 упражнений, каждому упражнению соответствует свой коэффициент сложности. Все маневры, за небольшим исключением, должны выполняются на низкой высоте - 1.5 метра от земли.

Основные характеристики моделей:
Максимальный размах 1.5 метра
Максимальная площадь 150 дм^2
Максимальная нагрузка 100 гр./дм^2
Максимальный объем двигателя 10 см^3 для 2-х тактных, 15 см^3 для 4-х тактных.
 
F2C - Гоночные модели (Командные гонки)
 
Модели имитирующие групповые гонки и питстопы. Пилот и механик составляют группу для запуска модели повторяющей все основные очертания гоночных самолетов. Корд длинной 15.92 метра. В круге летают одновременно три экипажа. Задача - как можно быстрее пролететь дистанцию 10 км. (100 кругов). Важное ограничение - размер топливного бака ограничен 7 куб.см. и для завершения дистанции приходится сделать 2-3 питстопа для заправки.

 
Механики находятся за пределами помеченного круга и осуществляют запуск двигателя и пуск модели во время старта и во время дозаправки. Пилот останавливает двигатель, когда расчетное число кругов пройдено и сажает модель механику. Механик ловит бегущую по кругу модель, заправляет ее с помощью специального приспособления и снова заводит двигатель. У опытных экипажей такая остановка занимает не более трех секунд.

Основные характеристики моделей:
Максимальный объем двигателя 2.5 см^3. Используются дизельные(компрессионные) двигатели.
Максимальный вес 700 грамм.
Минимальные размеры модели: фюзеляж длинной 100 мм и шириной 50 мм.
Модель должна нести имитацию пилота.
Минимальный диаметр колеса 25 мм.
Мотор должен быть полностью скрыт внутри модели.
 
F2D - Модели воздушного боя
 
В круге, расположенном на поле два пилота управляют моделями с привязанной к фюзеляжу бумажной лентой. Цель маневров - отрубить кусок ленты у противника и не дать противнику отрубить ленту у себя. По правилам FAI, каждый участник может иметь двух механиков и запасную модель для одного боя. После окончания боя (4 минуты) подсчитываются баллы, каждый отрез приносит участнику 100 баллов. Кроме того считается время проведенное в полете (1 балл за секунду) в рамках боя. Хочу отметить что за столкновения в воздухе баллы снимаются, а не прибавляются. Кроме того существуют пенальти(вплоть до снятия с боя) за различные нарушения правил, например за пассивность в бою.
Несмотря на все усилия, столкновений в воздухе обычно не избежать, поэтому участники обычно приезжают на соревнования с пачкой моделей, и 2-3 двигателями к ним =).

Основные характеристики моделей:
Максимальная площадь 150 дм^2
Максимальная масса 5 кг. (Обычно вес модели в районе 400 гр. без мотора)
Максимальная нагрузка 100 гр./дм^2
Объем двигателя до 2.5 см^3
 
 

Активен

Коста Костов
gabriel.dimitrov
Моделар

Публикации: 51


« Отговор #5 -: 27 август 2009, 11:42:06 »

миналата неделя на доброгледската поляна наред с RC авиомодели и хелита видях и кордови
Хората бяхя 3-4 души на възраст и ми се струваха "стари моделари"
Не ги познавам но си караха хората  Усмивчица
Активен

Габриел Димитров
alinakedi
Moderator
Моделар
*****
Публикации: 9



« Отговор #6 -: 19 ноември 2010, 09:06:06 »

Иска ми се да поздравя новото ръководство на федерацията по Авиомоделизъм,за това че най- после успяха да регламентират една внушителна армия от съдии на класовете по кордови дисциплини. НО МНОГО съм ОГОРЧЕН от съдииството им тази година на приморско!!!
ПАК се повтарчт старите методи за съдиистване , а то е незачитане на труда на няколкото състезатели в Ф2Б !!! ПАК се влияе на съдиите отстрани , пак са скупчени един до друг и всеки гледа в листите на съседа си, да не би да напише нещо по-празлично от колегата си . Това и още много пропуски по съдииството говори , че няма контрол и пак ще си карамен по старому!
ЗАТОВА АПЕЛИРАМ , да се съдииства индивидоално - всеки сам за себеси , оценките да бъдат реални !! това което вижда а не това което му се внушава от други лица.
Също така след всеки старт на състезателя  да му се връчат по едно копие от стартович лист от 3мата съдии ВЕДНАГА след старта!
Във противрн случай лично аз не виждъм за какво да участвам на състезание след като само ще хабя нерви , пари , и тн. ....
Надявам се че на следващо състезание като дойда да участвам ще се процедира както е навсякаде по света !!!
Поздрави
СВЕТОСЛАВ СИНАПОВ ---Варна учасник от Ф2б
Активен

Светослав Синапов
Страници: [1]
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!