RC-България  
21 юли 2019, 06:32:03 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Новини: Добре дошли в RC-България -Форумът на активно действащите авиомоделисти !
 
   Заглавна Страница   Помощ Вход Регистрирай  
Страници: [1]
  Изпечатай  
Автор Тема: Тренер - от MK-17 до електро  (Прочетена 2874 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
LinuX
Моделар

Публикации: 29


« -: 24 юни 2007, 12:44:52 »

На скоро си направих тренер с помоща на Владо Николов, и ще покажа процеса на изработката му стъпка по стъпка с чертежи и обяснения.
Чертежа също е на Владо, беше предвиден за мк-17, но на мен ми хареса и го направих от депрон. Може да го свалите чертежа от тук  (електро), а ето и оригинала цък.


     
    Мотор: GW/EPS-350C-BS
    Speed Control: ICS480
    Батерии: 8 х 1.2в/2300мач Лава (220гр)
    Сервота: от конрад по 11лв
    Лепило: епоксидна смола (на някой места само 5 минута)
    Приемник: Hitec HFS-05MS 5-Channel SC Micro Receiver
    -----
Ако нямате Corel Draw може да си го свалите от тук (146.59MB)
Отваряте чертежа, селектирате си тялото, давате принт и слагате отметна на Print Tiled Pages (ако не можете да се оправите кажете ще сложа снимки), после си свързвате листовете. След това налагате чертежа в/у депрона и бодете 3-4 карфици, и режете направо по линиите с макетно ножче. После налагате в/у листа депрон изрязаната страница на тялото и режете по нея още 1 идентична, ако не съвпадат точно, минете с шкурка докато станат абсолютно еднакви.
След това режете от шперплат 3 ребра и 1 станок, като размерите взимате от чертежа (ако не е ясно как ще сложа снимка).
     
Ребрата от 2мм шперплат е хубаво да се залепят за депрон 6мм, за да има по-голяма площ на залепване към страниците на тялото.
После лепите 2-те ребра от 1-та страна на тялото, мерите и центровете като по чертежа.
   
след това налагате отгоре и другата страна на тялото и отново лепите.
На най-предното ребро след като пробиете дупките, залепвате 4 гайки, (обилно със смола в капсулка), та после станока за мотора да се завие с болтове и ако се налага корекция на ъгъла на мотора да се подлагат шаиби.
После лепите отпред реброто като равномерно притискате от 2-те страни депрона, за да е точно в средата, както и отзад шкурвате краищата да станат заострени, за да може да се затвори тялото и пак гледате да е равно от 2-те страни.
   
След това си режете парчета дерпрон за да затворите тялото отгоре и отдолу, така на грубо с 1см по-голмо отколкото ви трябва, та после да може да отрежете ненужното
   
 Преди да затворите тялото отдолу може да си залепите и рейките за сервотата, като преди това сте им пробили дупките дето ще се завиват винтовете, та да не се мъчите после
 
Такаа, снимки на колесника нямам, на чертежа съм се опитал да го начертая :d:, ако имате въпроси питаите...
 
После преминаваме към обличането. Аз използвах фолио за стъкла на кола, стана много добре
 
Като облечете си режете стабилизаторите, размерите от чертежа.. и ги обличата ако искате, и след това ги ги лепите за тялото, като гледате да е под прав ъгъл.
 
после монтирате сервотата, правите рогчертата и тягите. Моите тяги са от тел 0.8мм с залепено шишче отстрани.
 
Продължаваме с крилото... с ребра вътре, аз ги отрезах с ел. лъкче, но може и с ножче секо 1 по отделно. В центроплана 2 ребра от фибран по 3.5см и 7 ребра от депрон през 6.5см от края до средата

режете си и 2 листа депрон (3мм) 50х38см, лепите фолио или каквото имате, аз съм залепил 22 см от долната страна и застъпва 4см отгоре, за да може да се прегъне депрона без да се скърши, линията за прегъване я минавате на 17.8см от другата страна на фолиото.

После режете надлъжника от депрон 6мм и от долната му страна издълбавате каналче 3мм и слагате шишче за мръвки, а отгоре през 6.5см режете правоъгълничета 6х7.5мм дето да влизат ребрата, след като сте готови, мажете с лепило каналчето със шишчето слагате го мажете и шишчето и слагате надлъжника. Хубаво е да се залепи с 4-5 лепенки тук там да не мърда и после почвате да лепите ребрата...

като сте готови затискате отгоре с списания, който да легнат по профила и да натиснат ребрата от секъде. След като стегне смолата е хубаво и отгоре на надлъжника да се сложи шишче

Работата става с това приспосеобление, траф, дръжка и малко кантал огънат на U

после мажете с лепило и затваряте крило, като отново затискате със списания, който да легнат по профила
След като стегне лепилото тря да излезе нещо такова

Режете с ножче останалия депрон на атакуващия ръб и шкурвате докато се изравни.
Преминаваме към свързването на крилата. V образноста е 5-6градуса, в дупките на фибрана съм пъхнал електроди 3мм изкривени под ъгъл 6гр, като преди това съм пилнал 2-те крила та да пасват точно :p
Ако ще слагате елерони си режете 2 ленти депрон 45.5, в единия край 3см, в другия 2см и е хубаво да се хванат заедно с тиксо и да се изравнят ако има разминаване

Май съм пропуснал да напиша за кормилата и пантите... тука ще бъде, технологията е същата. Значи този край дето ще е пантата си чертаете линия 5мм и шкурите под ъгъл като гледате да не я преминавате и да стане като клин, по-лесно е ако имате остро ножче да отрежете нагрубо ъгъла и после само с шкурка докато стане както трябва. После лепите тиксо отгоре като гледате да има 2мм разстояние м/у кормилото и крилото и обръщате кормилото нагоре та да станат в 1 равнина изпиленото и изходящия ръб и лепите още 1 лепенка тиксо, която да допре горната и пантата става убиец Намигване

Ето го крилото вече с елерони

Хубаво е да залепите правоъгълник балса или шперплат тама дето минава ластика, за да не мачка депрона. Ааа забравих да напиша че ластика се закача на шишчета 3мм , които минават през тялото и се лепят за дървените профили.

Следва капотажа, хубаво е да сложите за да не се вижда мотора, поне мен ме кефи повече :cool:.. ами какво да кажа, няма размери за него, правете го по ваш вкус, мерите и лепите със силикон.После закрепването към тялото става с 2 лепенки тиксо. Ето го моя как стана

Монтиране на сервото: мерите колко е широко и режете дупка, моито дойде точно до депрона 3мм (от горната страна на крилото). Лепите го със силикон или ако ви се занимава ми направете дървена поставка за стягане с винтове.

нарисувал съм как идват тягите, за да не опират в шишчетата за ластиците

Монтираме сервото за елероните, тягите и рогчетата. Мисля че на снимката се вижда всичко и няма нужда от обяснение

Отрязваме канали за тягите, за сега на грубо без да върта елероните, че нямам с какво :d:, но като дойде приемника ще видя като връткам сервото дали опират някъде тягите и ще дълбая още ако се налага.

Хода на елероните е към 25-30гр ако са много може да ги намаля, но повече не мога да ги увелича

--------------------

Вчера си го облетях, лети перфектно, просто нямам думи.
Полетях си към 2 минути и не издържах и почнах с лупингите УсмивчицаУсмивчица мн яко. Правих и тоно, на 10метра от земята, щех да го разбия Смотан после на по-високо. Лети на малко по-малко от 1/3 от газта (6/23 цъкания на лоста), но аз си му давах повече газ, и се уливах от лупинги УсмивчицаУсмивчицаУсмивчица планира перфекно, карах с елероните, вертикалния не съм го пипал, много е гадно с него, как завия така си остава самолета, заради малкия диедъра предполагам. Много е якоооо. Летях към 20минути, като 2 пъти кацах и излитах супер е УсмивчицаУсмивчицаУсмивчица

Искам да благодаря от сърце на Иван и Владо Цанкови, Владо Николов (lz23) и още хора, сега съм се развалнувал и не се сещам, моля да ме извинят. Ако не бяха тези хора, сега нямаше и да си мечтая да летя. Иван ми осигори апаратура, коята никага нямаше да мога да си купя, вече тя ми върши работа и сеча небесата със самолета Ухилен
С помоща на Владо Цанков доставката от Щатите до тук ми излезе без пари, благодаря пак за помоща!!!!
Владо Николов ми помогна със самолета, чертежа, всяка стъпка, всяко нещо до него съм се допитвал и благодарение и на него самолета полетя
БЛАГОДАРЯ ВИ МНОГО, ЗЛАТНИ СТЕ!!!


Ето го и клипа http://www.youtube.com/watch?v=3URbhNhHQ8s
Ето още 1 излитане http://www.youtube.com/watch?v=1eFcCB5Vgow
http://www.youtube.com/watch?v=2zzUM6CwFZ8
« Последна редакция: 27 юни 2007, 11:09:13 от LinuX » Активен

Валери Цветков
Страници: [1]
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!