RC-България  
23 октомври 2017, 05:38:32 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Новини: Добре дошли в RC-България -Форумът на активно действащите авиомоделисти !
 
   Заглавна Страница   Помощ Вход Регистрирай  
Страници: [1]
  Изпечатай  
Автор Тема: Вечната дискусия за лепилата  (Прочетена 6728 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
supermario
Моделар

Публикации: 12



« -: 30 юни 2007, 12:01:28 »

Лепилото като свързващ елемент е сигурно най-важната част от самолета след двигателя.Появиха се всякакви n-минутни епоксидки и цианакрилни магии.Странно защо обаче 30-минутната държи по-добре от 3-минутната,а 24-часовата е най-добра,но тежка.Защо някои използват по целия модел цианакрил,макар и да знаят как хубаво се "взривява" самолета при първия лек краш? И кое е най-приемливото лепило по веригата тегло-време-здравина ?
Това е въпроса.
Активен

Мариян Кръстев
fokke
Моделар

Публикации: 91


« Отговор #1 -: 02 юли 2007, 12:21:26 »

Според мен комбинирания вариянт с цианакрилатно лепило за фиксация на елементи и поле над него 1-2 часова смола е най добрия вариянт .Не ми се вярва да има разлика в теглото на различните ускорени смоли ,хубавото на 1-2 часовите смоли е че не стават супер твьрди  а са леко гьвкави ,което ги прави идеални за подобни конструкции .
Активен

Румен Чакьров
amperflyer
Моделар

Публикации: 21



« Отговор #2 -: 10 юли 2007, 06:06:11 »

За дървените конструкции най-добри според мен са лепилата от рода на ц-200 и циано акрилните.
„Белите лепила“ \като ц-200\ не само свързват добре детайлите, но и ги заливат отвън с тънка еластична ципа \като ацетоновите\. Това осигурява известна гъвкавост на конструкцията която поглъща част от енергията на натоварванията!
Цианоакрилните \а може би по-точният термин е цианоакрилатни, но не съм сигурен!?!?\ изискват много точно изработване на двете повърхности в мястото на залепването, защото самото лепило е крехко и рачита на това че „разтваря“ двата материала и така ги свързва. Имам модел правен през 1982 г !!!??? с каноконлит който не е мръднал!!!!!!! Абсолютно рехава, но т. н. „суперконструкция“ - ребра и летвички с диагонали против усукване!!! Не бива да се забравя, че тези лепила имат разновидности, които позволяват различни възможности за приложение - по-плътните за широки плоскости на слепване и „секундните“ - за бързо слепване проникващи дълбоко и в най-малките цепнатини между детайлите.
Забележка към Фокке - там където е лепено с цианоакрлно лепило епоксидните смоли не работят - горчив опит!
« Последна редакция: 10 юли 2007, 06:09:13 от amperflyer » Активен

Петър Тончев
Страници: [1]
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!