RC-България  
17 август 2017, 05:00:41 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Новини: Добре дошли в RC-България -Форумът на активно действащите авиомоделисти !
 
   Заглавна Страница   Помощ Вход Регистрирай  
Страници: [1]
  Изпечатай  
Автор Тема: F5B-F LiPo  (Прочетена 2871 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Georgi Mirov
Moderator
Моделар
*****
Публикации: 16



« -: 13 юли 2007, 07:34:03 »

Със промяната на правилника за 2008г ( въведени са ЛитиевоПолимерните акумулатори) , голям брой състезатели вече тестват техните възможности.

Голямо предимство на тези акумулатори е ,че при тях няма нужда от загряване преди старт и презареждането може да стане 1-2 часа преди старта и пак акумулаторите да отдават голям ток (150-250 А).Докато при NiMH клетки , преди всеки старт , на сериозни състезания, батериите трябва да са загряти поне до 50 * С за да им се намали вътрешното съпротивление и да отдават голям ток (200-300А), което често води до експлозии.

При LiPo клетките (F5B-F) употреба няма опасност от експлозии поради факта,че при един старт (30-40 сек. моторен полет за тигелите и около 10 сек. за термиката <1мин.) се изразходва около половината капацитет на акумулатора.
LiPo не трябва да бъдат разреждани под 20% от капацитета им защото това води до перманентно увреждане на батерията - следователно тези батерии имат много по-дълъг живот при състезателна употреба.

Според новият правилник могат да се използват до 6 клетки ( без паралелно свързани) с максимално тегло на пакета 600гр. F5B моделите трябва да летят с големи крилни натоварвания (75гр./дм2 - мах) за да летят на максимално висока скорост , за да са по-инертни и да губят по-малко скорост в завоите.С NiMH  лесно може да се натовари модела , защото 1 пакет от 16 клетки тежи около 1100гр.С LiPo за да е максимално натоварен ще трябва моделите да се конструират в долната граница на площта - 26,66 дм2.

От до сега изчетеното из форумите прави впечатление , че моделите с LiPo са много маневрени и ускоряват много бързо при подадена газ , но бързо губят скорост на тигелите.Максималният брой тигели с LiPo засега е 40-43 тигела ,но мисля че този резултат ще бъде подобрен от топсъсезатели като Томас Пилс и Волф Фикеншер(за сравнение преди няколко дена беше направен новият рекорд на F5F(10 NiMH ) - 42 тигела ).

Част от новият правилник също гласи ,че трябва да се използва устройство ,което ограничава мощността на модела на 1750 вата за мин.(2200 вата / 45 сек , 3500 вата / 30 сек. )


Интересно видео на състезателен модел с мотор Плетенберг и 6 клетки липо http://www.pioniers-venray.nl/filmpjes/s14.wmv

Фирмите ,които предлагат най-добрите батерии за момента са Kokam , Neu Energy , Thunder Power Extreem , Enerland , Xcells , Hacker Flight Power...

 Около година на пазара се предлагаха предимно клетки в диапазона от 2100мАч - 5000мАч с разряден ток 20/40 или 22/50 С.За Ф5Б се гледат основно пиковите стойности на батериите - при тези мощности повече от 4 сек. работа на мотора не е нужна.

От седмица-две вече , има батерии с по-добри разрядни характеристики в диапазона от 2100мАч - 4100мАч с разряден ток 30/60 С.
Изборът на клетки зависи първостепенно от мотора ( консумация на ток , напрежение ) , после вече се подбират по тегло и брой.Тези клетки не са евтини и трябва да се обмисли добре преди да се инвестира в покупката им.


- Новото тяло на Волф Фикеншер за моделът му Raketenwurm 2B за ЛиПо оборудвано с 8 клетки (в тема на чужд форум е написал ,че тази конфигурация му осигурява 6000 вата !!! .... )

- устройството (watt limiter) , което ограничава мощността на модела - включва се между батериите и контролера , като ограничава само мощността излизаща от батериите , а тя не е крайната която излиза на вала.
« Последна редакция: 08 август 2007, 11:53:55 от Georgi Mirov » Активен

Георги Миров
cixAppara
Гост
« Отговор #1 -: 27 септември 2009, 07:09:51 »

подскажите пожалуйста, кто знает.
В инструкции сказано, что при использовании Lipo необходимо включать режим отсечки по напряжению, и поясняется как это сделать.
Вопрос: регулятор сам определяет какая АКБ подключена 2s или 3s или я что-то не дочитал?
Активен
Страници: [1]
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!