RC-България  
15 декември 2017, 08:30:44 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Новини: Добре дошли в RC-България -Форумът на активно действащите авиомоделисти !
 
   Заглавна Страница   Помощ Вход Регистрирай  
Страници: [1]
  Изпечатай  
Автор Тема: ИЗБОР НА ПОДХОДЯЩО ВИТЛО  (Прочетена 3045 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
PenichA
Moderator
Моделар
*****
Публикации: 152



« -: 29 октомври 2008, 04:47:06 »

Няма точна форула за избор на витло. Всяко едно витло е спецефично като марка и размер само по себеси.Вески производител на микродвигатели препоръчва витла за разработка и работа на двигателя но те не винаги отговарят на нашите изисквания .
Ще ви предложа една диаграма на ТОП ФЛАИТ но и тя е също така ориентировачна предимно за двутактови двигатели
А окончтелният избор е отново ваш за витлото.


Как да използвате тази графика за да намерите подходящото предложение за вашата машина

   1. Намерете вашия двигател като размер (показани са в кубични инча )по хоризонталната ос.

   2.  Следвайте вертикалната линия над кубатурата за избрания двигателя, до когато тя пресече в щрихованото поле.

   3.  Следвайте всяка точка в щрихованото поле на неговото положение, то отговаря на съответния размер от лявата вертикална ос с размера витло.Това ще ви бъде приблизителното предложение за този диапазон.
Тази диаграма представлява средно предложение за използване и трябва да я използваме само като общи насоки.  Винаги спазвайте  указанията на производителя заедно с двигателя.
УСПЕХИ В ИЗБОРА Готин
ето го и линкана топ флаит:http://www.top-flite.com/accys/topq5000a.html
« Последна редакция: 29 октомври 2008, 04:59:37 от PenichA » Активен

Пенко Пенев
+359 899 520 540
http://rc-dobrotica.com/
Гого55
Моделар

Публикации: 10


« Отговор #1 -: 16 март 2011, 02:55:13 »

Да сложа и мойте 5 ст. в темата.Ако искаме да намалим хоризонталната скорост то може да си позволим да сложим витло с 1 инч или дори с два инча с по голям диаметър от колкото го дават за дадения мотор, но в същото време трябва да намалим и стъпката с 1-2 инча.Така при насвирен до максимални обороти двигател тои пак ще има мощност да ги достигне но при намалени на минимум обороти витлото когато се върти с около 2000-2200 об/мин при планиране и захождане за кацане ще деиства като въздушна спирачка по ефективно спрямо витлото с по-малкия диаметър и така хоризонталната скорост на модела пада.Най-важното при дадените опити е да разполагаме с оптичен оборотемер и да видим дали двигателя си държи стабилно максималните и минималните обороти по книжка, както и температурата на главата да му е в границите.За справка ще дам пример с един мои самолет и двигател 7,5куб.По книжка го дават за витла от 10х6 до 11х6. При тях си е така както си трябва спор няма.Но когато сложа витло 12,5х4 хоризонталната скорост падна значително и кацанията станаха по приятни и лесни особено при страничен вятър, както и времето за планиране при минимални обороти се увеличи значително, а с това и времето във въздуха с един резервоар стана значително повече.
Активен

Георги Шопов
гр.Асеновград
PenichA
Moderator
Моделар
*****
Публикации: 152



« Отговор #2 -: 16 март 2011, 10:20:09 »

А окончтелният избор е отново ваш за витлото.
Последната дума има само притежателя на модела само той може да реши какво точно иска да постави в последният момент преди полета!
Всичко е препорачително като размери за постигане на по-добри резултати няма точна формула за това. Много са факторите влияещи за избор на витло. Но витлата са и за видовете мотори трябва да се преви разлика за какъв мотор се избира витло за бензинов или метанолов двигател или електричически мотор но те са в отделна група означени с  " Е " .
А колегата за това което обеснява за витлата в предният пост може би пропуска да каже , че има обозначение с буквата след втората цифра " W " на самите витла което обеснява за какво са предназначени те.
 Също така се ползват и други обозначения по витлата като " C " , " N " , " F " , " W " , " E " и " S " които подсказват за какво точно са предназначени Намигване
Активен

Пенко Пенев
+359 899 520 540
http://rc-dobrotica.com/
Страници: [1]
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!