RC-България  
17 декември 2018, 06:29:00 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Новини: Добре дошли в RC-България -Форумът на активно действащите авиомоделисти !
 
   Заглавна Страница   Помощ Вход Регистрирай  
Страници: [1]
  Изпечатай  
Автор Тема: PIAGGIO PEGNA PC7  (Прочетена 2609 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Seahawk
Administrator
Моделар
*****
Публикации: 663



« -: 20 ноември 2008, 02:02:32 »

Революционен прототип и героичен модел.Вероятно това е най-приблизително описание на поредния опит на PIAGGIO да атакува заветните 600 км/ч на Шнайдеровата купа с модела PIAGGIO PEGNA PC7.Известно е ,че водосамолетите винаги са носили най-чистия пионерски дух в авиацията.Факт е,че от участниците в купата Schneider Trophy Race, са произлезли доста успешни машини,начело разбира се с великия британски изтребител Supermarine Spitfire.Работата по прототипа на РС7 започва през 1929 под ръководството на  Docteur Giovanni Pegna.Въпреки изпитанията,проведени на езерото Гарда,няма данни хидроплана да е извършил полет.За съжаление машината се оказва в графата на "самолетите,непознали небе".Вероятна причина е "вродената болест" в дизайна на концепцията.Хидросамолета притежава двигател с класически корабен винт,подобно на скутер,с който стартира и набира необходимата скорост за излизане на глисаж на "подводните криле".В този момент въздушния винт вече е извън водата и авиационния двигател продължава разгона до точката на откъсване от водната повърхност....
Сагата е възродена през 80-те години на миналия век със създаването на модел на неуспешния прототип от Alain Vassel, както и френско участие:Pierre Rousselot ,Patrick Denoyer,Jean-Louis Molat .Моделът е облетян на езерото Варезе,Италия на традиционната хидрокупа,провеждана там.Техническите данни на модела:

Envergure : 1,27m
Longueur : 1,68m
Surface alaire : 35 dm2, Foils :4 dm2
Poids : 3.8Kg
Charge alaire: 100 g/dm2
Moteur : 7,5 cm3 2T

От видеоклипа ясно се виждат и проблемите,и резултата от краткия полет.Независимо от всичко и прототипа,и модела са революционена мечта и опит,за съжаление неуспешно преборили се с вечните природни закони.




* giovannipegna.jpg (3.31 KB, 100x139 - видяно 351 пъти.)

* dyn004_original_600_361_jpeg_2576753_d7ccfd2b1b6e9a31f8850cbb117f6ca9.jpg (25.34 KB, 600x361 - видяно 299 пъти.)

* dyn004_original_500_393_jpeg_2576753_3bd4f3894d7c0ef842b60e43dd27b807.jpg (23.79 KB, 500x393 - видяно 299 пъти.)

* dyn009_original_426_300_jpeg_2576753_64ab97afc25dc72c6eb94c4b3d3affae.jpg (34.95 KB, 426x300 - видяно 293 пъти.)

* dyn009_original_452_250_jpeg_2576753_6ecab59540d086cd9af8468fc36c1313.jpg (17.1 KB, 452x250 - видяно 299 пъти.)

* dyn004_original_800_251_jpeg_2576753_be61744ef2a4342476c4ade7a85b3832.jpg (21.83 KB, 800x251 - видяно 308 пъти.)

* pcplan2.jpg (34.5 KB, 636x669 - видяно 302 пъти.)

* p006.gif (10.94 KB, 362x400 - видяно 280 пъти.)

* pdf08.gif (27.62 KB, 500x684 - видяно 285 пъти.)

* coupepiagp.gif (7.32 KB, 382x600 - видяно 286 пъти.)

* 0001p.jpg (68.42 KB, 421x600 - видяно 291 пъти.)

* capotp.jpg (28.29 KB, 534x300 - видяно 306 пъти.)

* dix01.jpg (31.32 KB, 550x353 - видяно 287 пъти.)

* dix02.jpg (35.02 KB, 600x374 - видяно 271 пъти.)

* dix05.jpg (29.86 KB, 533x350 - видяно 284 пъти.)

* 10cs.jpg (22.89 KB, 365x500 - видяно 301 пъти.)

* dix07.jpg (38.38 KB, 527x400 - видяно 282 пъти.)

* ferrari01.jpg (27.09 KB, 469x350 - видяно 303 пъти.)

* ferrari05.jpg (11.67 KB, 405x220 - видяно 283 пъти.)

* roof01.jpg (9.45 KB, 486x300 - видяно 273 пъти.)

* roof02.jpg (13.2 KB, 442x300 - видяно 291 пъти.)

* roof03.jpg (15.78 KB, 511x300 - видяно 274 пъти.)

* planmra2p.jpg (76.14 KB, 725x1000 - видяно 297 пъти.)

* planp.jpg (183.01 KB, 2000x1280 - видяно 311 пъти.)

* premiere02.jpg (20.41 KB, 455x300 - видяно 291 пъти.)

* var03.jpg (27.63 KB, 600x433 - видяно 282 пъти.)

* var04.jpg (19.77 KB, 600x372 - видяно 284 пъти.)
Активен

д-р Стойчо Шишков, Несебър  08888 11 868 и 0879 357 689
fokke
Моделар

Публикации: 91


« Отговор #1 -: 20 ноември 2008, 02:50:38 »

Страхотна тема си отворил .
Според мен има вариянт да бьде запускан модела споконо без подобни  гафове като вьв видеото ,а именно ако ,(както на един от чертежите които си пуснал )модела да бьде с 2 ЕЛЕКТРО мотора единия който вьрти водния винт и самолета глисира като лодка до момента в който носа се вдигне на достатьчно ниво над водата и тогава да бьде запускан вьздушния винт ,по този начин ще се избегне пляскането на вьздушното витло вьв водата и старта би бил успешен УсмивчицаНаблегнал сьм на ЕЛЕКТРО защото само с ел.мотори би могло да се вускат и спират по усмотрение на пилотиращия .
Активен

Румен Чакьров
Seahawk
Administrator
Моделар
*****
Публикации: 663



« Отговор #2 -: 20 ноември 2008, 05:29:41 »

Така е,електродвигателното участие тук е наистина резонно,но според мен разковничено е в т.нар.подводно крило и
по-скоро в липсата на такова при прототипа и модела.След като хидросамолетните модели по правило са полукопия,би могло подводната част на крилото първо-да се увеличи,второ- да има носещ профил и трето-да се развие и в хоризонталната подводна равнина.Нещо като крилата на познатите ни по морето руски"Комети".Вярно-отстъплението от прототипа няма да е малко и ще бъде очевидно,но при пълната липса на поплавъци и тяхната статична товароносимост,мисля,че няма голям избор.Така и така "крилцата" играят роля на поплавъци,то да бъдат с носещ профил и по-големи. Най-голямото от всички неудобства всъщност е потопения във водата въздушен винт.И конструктивно,и чисто психологически самолет с потопен до половината във водата двигател и винт,не прилича много на летателна машина.Иначе,колкото и да се издигне носовата част преди развъртането на въздушния винт,спътните  пръски от "водните крила" /вижда се и на видеото/ по най-паразитния начин попадат в кръга на витлото,което е съвсем-съвсем нежелателно.
По-големите и с по-изпълнен профил подводни крила биха прехвърляли пръските в килватера,а не напред.


* var07.jpg (30.42 KB, 513x350 - видяно 285 пъти.)

* var04.jpg (19.77 KB, 600x372 - видяно 304 пъти.)

* var09.jpg (30.94 KB, 650x422 - видяно 284 пъти.)

* var06.jpg (20.48 KB, 600x337 - видяно 263 пъти.)

* var08.jpg (18.08 KB, 650x263 - видяно 272 пъти.)
Активен

д-р Стойчо Шишков, Несебър  08888 11 868 и 0879 357 689
fokke
Моделар

Публикации: 91


« Отговор #3 -: 20 ноември 2008, 10:23:08 »

Да,и аз мислих над вьпроса с подводните крила които могат да са с носещ профил ,но електромоторите са си направо задьлжителни ,като както казваш и ти могат да се поставят в контейнер подобно на електролодките в клас Еко
Активен

Румен Чакьров
Seahawk
Administrator
Моделар
*****
Публикации: 663



« Отговор #4 -: 21 ноември 2008, 01:33:23 »

Правени са и не веднъж в първата половина на 20 век изчерпателни изследвания на феномена "подводни крила",но идеята получава развитие главно на специализирани кораби,които и до ден днешен са в експлоатация.Има плахи опити това да се изпробва и в авиацията,които обаче са останали на теоретично и експериментално ниво.
Пример за такъв опит е прототипа на летящата лодка Grumman G-21 .

Друг съществен проблем за  модел като  PIAGGIO PEGNA PC7, би била херметичността и то в много по-голяма степен от всички останали хидроплани.Практически се налага да се мисли за напълно композитен корпус на лодка със всички правила за водонепроницаемост и плавучест.Същото важи и за крилото ,стабилизаторите и управлението им,тъй като на практика това си е една много-много дълбоко газеща летяща лодка.Не на последно място е проблематично и дългото предно рамо-от атакуващия ръб на крилото,до кока на въздушния винт.По-мощен или по-тежък двигател ще наруши центровката.Всички прототипи с дълго предно рамо крият този недостатък.Допълнителен проблем са и двете валови системи,вероятно и двете с дейдвуди заради херметичността.Електрификацията на модела пък,ни връща по-горе и с нова сила попадаме в стриктната херметичност и на двигател,и на захранване,а за спийдконтролера направо не ми се мисли къде ще го крият....


* pdf6.gif (23.54 KB, 426x587 - видяно 289 пъти.)

* grumman.jpg (17.73 KB, 561x250 - видяно 299 пъти.)
Активен

д-р Стойчо Шишков, Несебър  08888 11 868 и 0879 357 689
Seahawk
Administrator
Моделар
*****
Публикации: 663



« Отговор #5 -: 15 юни 2010, 11:16:02 »

Ето нещо от наши дни-сбъдната мечта на Docteur Giovanni Pegna.


* el_SH2.jpg (104.37 KB, 740x555 - видяно 307 пъти.)
Активен

д-р Стойчо Шишков, Несебър  08888 11 868 и 0879 357 689
Seahawk
Administrator
Моделар
*****
Публикации: 663



« Отговор #6 -: 09 юни 2011, 11:21:04 »

Може би-последен щрих по темата от не толкова далечната 1987г.с клип от Хидрокупата във Варезе.
Ясно се вижда защо проекта PIAGGIO PEGNA PC7, е бил без светло бъдеще,за съжаление...

http://www.dailymotion.com/video/x6wzie_schneider-varese_webcam#from=embed
Активен

д-р Стойчо Шишков, Несебър  08888 11 868 и 0879 357 689
Страници: [1]
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!